Så här köper du på auktion

Göteborgs Auktionsverks försäljningar sker i samarbete med auktionsportalen auctionet.com. För att delta i budgivning på våra auktioner måste du registrera dig som kund.

Auktioner och budgivning

Våra aktuella auktioner hittar du under rubriken Auktioner. Alla föremål som är publicerade för försäljning har ett utropspris, en ungefärlig marknadsvärdering, som ska ses som en vägledning av föremålets värde. Slutpriset kan hamna både under och över utropspriset. Säljaren har ofta angett ett bevakningspris, det vill säga ett dolt lägstapris under vilket ett föremål inte kan säljas.

Nätauktion

Auktionsföremålen publiceras och säljes i den takt de kommer in. Auktionsföremålen visas under ca 7-10 dagar och under denna tid kan du lägga bud och själv undersöka föremålen i vår visningslokal under våra öppettider. På föremålssidan kan du registrera ditt bud. Vill du bjuda lägsta möjliga belopp är det redan ifyllt och du behöver bara klicka på ”Lägg bud” eller trycka Enter. Du kan också lägga ett högre maxbud. Det finns också möjlighet att registrera bud i visningslokalen. Varje auktionspost har tilldelats en sluttid och då budgivningen avslutats vinner den budgivare som lagt det högsta budet. Om ett bud registreras mindre än 1 minut innan sluttiden så förlängs sluttiden med 3 minuter.

Kvalitetsauktion

Auktionsföremålen publiceras separat i webbkatalog. Föremålen visas samlat i våra visningslokaler. Budgivning och försäljning sker på samma sätt som för våra nätauktioner (se ovan). Läs mer om våra Kvalitetsauktioner och Specialauktioner här.

Avgifter

På det klubbade beloppet tillkommer inropsprovision om 22,5% inkl. moms + slagavgift 80 SEK inkl. moms/auktionspost. Föremål som omfattas av lagstadgad följerätt (Droit de suite) är markerade på föremålssidan och märkta med D i tryckt katalog. Vid köp av föremål som omfattas av Droit de suite tillkommer 5% på klubbat belopp om detta överstiger ett minimipris som år 2013 är 2225 SEK. Läs mer om följerätt här.

Betalning och avhämtning

Efter avslutad auktion skickas en faktura via e-post. Enklaste och snabbaste sättet att betala är med kort via Mina sidor. Vi accepterar både svenska och utländska bank- och kreditkort (Visa och MasterCard).

Vi accepterar tyvärr inte kontant betalning.

Förutom att betala med kort via Mina sidor eller i vår kassa, kan du även betala via bankgiro med fakturans OCR-nummer till vårt bankgiro 5461-9291. Fullständiga uppgifter finner du på fakturan under Mina sidor. Tänk på att det kan dröja upp till 2 dagar innan vi ser pengarna från bankgirot, så betala helst inom 3 dagar så vet du att pengarna kommer fram i tid. Bekräftelse skickas via mail när betalningen är mottagen.

Inropade föremål skall betalas och hämtas senast 5 dagar efter avslutad auktion. Efter 5 dagar utgår en förseningsavgift om 50 SEK/dag inkl. moms. Se öppetider för kassa och utlämning här.
Vänligen observera att vår personal inte har möjlighet att hjälpa till med lyft och lastning av inropade föremål.

Transport

För transportfrågor vänligen kontakta support@auctionet.com eller 08 – 12 44 99 85 (vardagar 10.00 – 13.00).

När du ropat in ett föremål och betalat fakturan kan du hämta ut föremålet hos oss eller beställa transport. Läs mer här.

Till toppen

Visning och budgivning

Göteborgs Auktionsverks försäljningar sker i samarbete med auktionssajten auctionet.com. För att delta i budgivning i våra auktioner måste du registrera dig som kund.

Visning

Samtliga auktioner föregås av allmänna visningar av de föremål som ska säljas. Auktionsföremålen visas under ca 7-10 dagar och under denna tid kan du lägga bud och själv undersöka föremålen i vår visningslokal under våra öppettider. På visningen har du som köpare möjlighet att undersöka föremålen. Saknas möjlighet att besöka visningen kan vi på begäran svara på frågor rörande föremålets kondition. Kontakta kundtjänst via telefon eller e-post för konditionsrapport . Observera att en konditionsrapport är en subjektiv bedömning av föremålets kondition.

Alla auktionsföremål publiceras under rubriken Auktioner. Fotografierna i webbkatalogen har till syfte att identifiera föremålen varför eventuella skador och brister inte alltid framgår. Uppgifter och fotografier som lämnats i auktionskatalogen fungerar endast som vägledning för kunden.

Samtliga föremål säljs i befintligt skick. Kunden uppmanas och ansvarar för att innan budgivningen noggrant undersöka och bedöma föremålets skick och att kontrollera att eventuella tillbehör finns med.

Utropspris och bevakningspris

Alla föremål som är publicerade för försäljning hos Göteborgs Auktionsverk har ett utropspris. Utropspriset är en ungefärlig marknadsvärdering och ska ses som en vägledning av föremålets värde. Slutpriset kan hamna både under och över utropspriset. Säljaren har ofta angett ett bevakningspris dvs. ett dolt lägstapris under vilket en säljare inte säljer ett föremål. Bevakningspriset är alltid lägre än utropspriset.

AUKTIONSFÖRLOPP

Nätauktion

Auktionsföremålen publiceras och säljes i den takt de kommer in. Auktionsföremålen visas under ca 7-10 dagar och under denna tid kan du lägga bud och själv undersöka föremålen i vår visningslokalunder våra öppettider. Varje auktionspost har tilldelats en sluttid och vid budtidens slut vinner den budgivare som lagt det högsta budet. Om ett bud registreras mindre än 1 minut innan budgivningens sluttid så förlängs sluttiden med 3 minuter.

BUDGIVNING

Nätauktion

På föremålssidan kan du registrera ditt bud. Vill du bjuda lägsta möjliga belopp är det redan ifyllt och du behöver bara klicka på ”Lägg bud” eller trycka Enter. Du kan också lägga ett högre maxbud. När du registrerar ett bud får du upp en bekräftelseruta där du antingen bekräftar budet eller klickar ”Avbryt” för att återgå till föremålet utan att lägga bud. Du kan bekräfta budet med Enter och avbryta med Esc. Registrerade bud hanteras som maxbud, dvs vid budgivningens slut blir slutpriset en budnivå över budnivån över det hittills högsta budet. Auktionssystemet bjuder därefter åt dig, så förmånligt som möjligt, upp till ditt maxbud. Om man lägger ett bud och omedelbart blir överbjuden beror detta på att en annan kund lagt ett högre bud tidigare. På så sätt kan slutpriset ofta bli lägre än det bud du har registrerat som maxbud. Det finns också möjlighet att registrera bud i visningslokalen. Tänk på att om ett bud registreras mindre än 1 minut innan budgivningens sluttid så förlängs sluttiden med 3 minuter.

Vänligen observera att alla registrerade bud är bindande till köp.

Budgivning sker enligt följande intervall:

Budnivå Intervall

300–999 SEK eller DKK 50 SEK eller DKK
1 000–1 999 100
2 000–4 999 200
5 000–19 999 500
20 000–29 999 1 000
30 000–49 999 2 000
50 000 och uppåt 5 000

Du behöver inte bjuda jämna belopp. Du kan bjuda t.ex. 350 kr eller 9 001 kr så länge det är högre än lägsta tillåtna belopp.

Beloppet du lägger är ett maxbud. Om någon annan lagt ett maxbud på 300 kr kan du lägga ett maxbud på 1 000 kr, och ditt ledande bud blir 400 kr enligt budstegen. Om det inkommer fler bud lägger vår budagent automatiskt högre bud för din räkning, men högst 1 000 kr. Under nätauktionens gång kan du när som helst ändra ditt maxbud. Du lägger då helt enkelt ett nytt, högre eller lägre maxbud. Om du vill sänka ditt maxbud förutsätter det att ditt bud inte har höjts hela vägen upp till din maxnivå. För att sänka ett maxbud lägger du ett nytt bud i auktionen. Du kan aldrig bjuda över dig själv.

Till toppen

Betalning

Göteborgs Auktionsverks försäljningar sker i samarbete med auktionssajten auctionet.com. För att delta i budgivning i våra auktioner måste du registrera dig som kund.

Betalning och avhämtning

Efter avslutad auktion skickas en faktura via e-post. Enklaste och snabbaste sättet att betala är med kort via Mina sidor. Vi accepterar både svenska och utländska bank- och kreditkort (Visa och MasterCard). OBS! Vi accepterar tyvärr inte kontant betalning.

Förutom att betala med kort via Mina sidor eller i vår kassa, kan du även betala via bankgiro med fakturans OCR-nummer till vårt bankgiro 5461-9291. Fullständiga uppgifter finner du på fakturan under Mina sidor. Tänk på att det kan dröja upp till 2 dagar innan vi ser pengarna från bankgirot, så betala helst inom 3 dagar så vet du att pengarna kommer fram i tid. Bekräftelse skickas via mail när betalningen är mottagen.

Inropade föremål skall betalas och hämtas senast 5 dagar efter avslutad auktion. Efter 5 dagar utgår en förseningsavgift om 50 SEK/dag inkl. moms. Se öppetider för kassa och utlämning här.

Vänligen observera att vår personal som regel inte har möjlighet att hjälpa till med lyft och lastning av inropade föremål.

Till toppen

Transport

Transport & Postförsändelse

För transportfrågor vänligen kontakta support@auctionet.com eller 08-12 44 99 85 (vardagar 10:00-13:00).

Transporter och postförsändelser av inropade föremål hanteras av vår samarbetspartner ArtMove. Har du frågor om hur man beställer transport och postförsändelse eller om en redan beställd transport? Kontakta support@auctionet.com eller 08-12 44 99 85 (vardagar 10:00-13:00). Du finner svar på vanligt förekommande frågor om transport här.

När du ropat in ett föremål och betalat fakturan kan du hämta ut föremålet hos oss eller beställa transport med vår samarbetspartner ArtMove enligt de fasta priser som anges på föremålssidan. Transport går endast att beställa till ArtMoves utlämningsställen som finns i listan nedan. Det går också bra att välja ett egen transportör.

ArtMoves transportkostnad står angiven på föremålssidan. Du beställer transporten under Mina sidor och en transportbeställning går då automatiskt iväg till ArtMove. Beställda transporter hämtas upp en gång per vecka. Transporten tar normalt en till två veckor. Läs mer om leveranstider här. När transporten är framme får du ett mail om uthämtning och föremålet hos ArtMoves representant på den ort du valt (se listan nedan). För transporter inom Göteborg erbjuder ArtMove utkörning till följande priser 1 Man + bil = 600 kr/timme exkl moms, 750 kr inkl moms eller 2 Man + bil = 900 kr/timme exkl moms, 1125 kr inkl moms. För att boka detta kontakta ArtMove på telefonnummer 031 – 16 88 00.

På den transport ArtMove erbjuder tillämpas enhetsfrakt, där varje föremål har sin egen transportkostnad. Om du beställer transport för två föremål får du helt enkelt två transportfakturor på respektive belopp.

Postpaket

Postpaket(postförskott) med försändelse av mindre och oömma föremål till orter där ArtMove inte har utlämningsställen beställer du under Mina sidor. Postpaketen hämtas upp en gång per vecka och transporteras till ArtMoves lager för noggrann emballering kan det i värsta fall dröja upp till 3 veckor innan du får ditt föremål. Om du beställer postpaket aviserar Posten och du hämtar där de anger. Läs mer om postpaket här.

Kontakta ArtMove om du har ytterligare frågor om deras tjänst och för att beställa försändelse till utlandet. E-post mail@artmove.se eller telefon 08-450 44 60.

Har du frågor om hur man beställer transport och postförsändelse eller om en redan beställd transport? Kontakta support@auctionet.com eller 08-12 44 99 85(vardagar 10:00-12:00). Du finner svar på vanligt förekommande frågor om transport här.
ArtMoves utlämningsställen

    • Stockholm

      Artmove
      Magasin 6, entré 3, Stockholms Frihamn
      Frihamnsgatan 58
      Stockholm

      Visa karta

      Öppet:
      Mån–fre: 9 – 17

      Webbsida: ArtMove

    • Göteborg

      Artmove
      Mölnlycke Företagspark Norra
      Analysvägen 24
      435 33 Mölnlycke

      Visa karta

      Öppet:
      Mån–tor: 13 – 17

      Tel. 031-16 88 00
      Mobil 070-55 720 99
      Kontaktperson: Mats Bengtsson

    • Helsingfors

      Artmove Telakkakatu 6
      00150 Helsingfors
      Finland
      Sisään Wärtsilän vanha telakka-alueen portista (risteys Telakkakatu/Tehtaankatu/Munkkisaarenkatu) Rakennus 29

      Visa karta

      Öppet:
      Torsdag 12-16
      Onsdag enligt överenskommelse på +358 40 500 71 91

    • Linköping

      Gomér & Andersson
      Industrigatan 36
      582 77 Linköping

      Visa karta

      Öppet:
      Mån-fre: kl 12-18

    • Luleå

      Kalles Bud & Transport Murbruksvägen 11
      973 45 Luleå

      Visa karta

      Öppet:
      Mån-fre: kl 13-16

    • Oskarshamn

      Auktionshuset Thélin & Johansson
      Köpmangatan 2b
      572 30 Oskarshamn

      Visa karta

      Öppet:
      Mån: kl 14-18
      Ons: kl 14-18
      Lör: kl 11-14

    • Umeå

      Kalles Bud & Transport
      Bölevägen 44
      904 31 Umeå

      Visa karta

      Öppet:
      Mån-fre: kl 13-16

    • Älvkarleby/Gävle

      Artmove
      Lanforsvägen 2
      814 94 Älvkarleö Bruk/Älvkarleby

      Öppet:
      Endast utlämning efter överenskommelse. Utlämning kan även ske i Gävle mot tilläggskostnad. Kontaktuppgifter meddelas via e-post då föremålet kommer till transportdestinationen.

    • Malmö

      Artmove c/o Globus
      Borrgatan 17
      211 24 Malmö

      Visa karta

      Öppet hela sommaren:
      Mån–fre: kl 8 – 16
      Lunchstängt: 12 – 13

    • Ängelholm

      Auktionsverket Engelholm
      Verkstadsgatan 1
      262 71 Ängelholm

      Visa karta

      Ordinarie öppettider:
      Mån-ons: kl 12-18

Till toppen

Utförsel av kulturföremål

Tänk på att det är köparens ansvar att se till att ett föremål inte har belagts med exportförbud om du vill transportera till ett annat land. Läs mer om utförsel av kulturföremål här.

Enligt kulturminneslagstiningen krävs tillstånd för att föra ut vissa äldre kulturföremål ur Sverige. Tillstånd ges av Riksantikvarieämbetet. Vänligen läs mer om utförselreglering och ansökan här.

Till toppen

Vanliga frågor

Vilka är era öppettider?

Vi har öppet vardagar 11:00-17:00 och lördag 11:00-15:00. Se särskilda öppettider inför helgdagar här.

Hur blir jag kund?

1. Registera dig som kund här.
2. Fyll i formuläret.
3. Klart! Du är kund.

Vill du lägga bud måste du komplettera din registrering med några uppgifter. Du kan göra detta direkt från steg 3, eller vid senare tillfälle.

Jag har glömt mitt lösenord. Hur får jag ett nytt?

Gå till Logga in. Klicka på Glömt lösenord och fyll i din e-postadress i lösenordsåterställningen. Du får omgående ett e-postmeddelande med uppgifter om hur du skaffar ett nytt lösenord.

Hur ändrar jag mina person- och kontaktuppgifter?

Gå till Logga in. – Inställningar kan du ändra uppgifterna.

Vad är utropspris?

Ett utropspris är en marknadsvärdering baserat på tidigare försäljningar. Det kan betraktas som en prisindikation för dig som budgivare. Utropspriset begränsar inte vilka belopp du får bjuda. Du kan bjuda lägre eller högre belopp och auktionen kan sluta på ett pris under eller över utrop.

Vad är bevakningspris?

Ett bevakningspris är ett dolt lägstapris under vilket en säljare inte säljer ett föremål. Detta pris är alltid lägre än utropspriset. Om du har det högsta budet men ditt bud visas i rött betyder det att budet är under bevakningspriset; när ditt bud står i grönt kan du vinna auktionen.

Vad händer om ett föremål inte blir sålt på auktionen?

Ett föremål som inte blir sålt vid första auktionstillfället säljs automatiskt om vid tre tillfällen.

Vad är följerätt?

Följerätt kallas även droit de suite eller konstnärsavgift. Enligt lagen om upphovsrätt (Sverige: 1960:729) samt EG-direktiv (2001/84/EG) tillkommer en avgift vid vidareförsäljning av konstverk och brukskonstverk. Den är en upphovsrättslig ersättning till konstnären (upphovsmannen) under dennes livstid och därefter till dennes arvingar under sjuttio år efter det år då konstnären avled. Avgiften beräknas på klubbat pris och betalas på köparfakturan. Beloppet är 5 % av klubbat pris eller lägre. Läs mer om följerätt på www.bus.se. Det står angivet på föremålssidan om föremålet omfattas av följerätt.

Vilka är era betalningsvillkor? Hur betalar jag?

Inropade föremål ska vara betalda inom 5 dagar. Vi accepterar både svenska och utländska bank- och kreditkort (Visa och MasterCard). Du kan även betala via bankgiro med OCR (fakturanumret) till vårt Bankgiro 5461-9291. Fullständiga uppgifter finner du också på fakturan under Logga in. Tänk på att det kan dröja upp till 2 dagar innan vi ser pengarna från bankgirot, så betala helst inom 3 dagar så vet du att pengarna kommer fram i tid.
Enklaste och snabbaste sättet att betala är med kort via Logga in.

OBS! Vi accepterar tyvärr inte kontant betalning.

Jag bjöd samma som en annan person. Varför vann inte jag?

Lägger två budgivare samma bud vinner den som lade sitt maxbud först. När ett maxbud läggs måste det vara högre än det bud som visas, men det kan bli samma belopp som en annan budgivares tidigare maxbud. I det fallet skapas varsitt bud med samma belopp, och tidigast maxbud vinner.

Hur kan jag se att ni har emottagit min betalning?

Logga in som kund och välj Fakturor. Där står angivet vid varje faktura om den är registrerad som betald. Tänk på att det kan ta någon dag för bankgirobetalningar att nå oss.

Vilka villkor gäller för användandet?

Se våra fullständiga köpvillkor.

Hur lägger jag bud på en nätauktion?

Du måste först vara registrerad som kund och inloggad.
Inne på föremålssidan finns en ruta där du skriver in ditt bud. Om du vill bjuda lägsta möjliga belopp är det redan ifyllt, och du behöver bara klicka på ”Lägg bud” eller trycka Enter. Eller så kan du lägga ett högre maxbud, d.v.s. det du är beredd att betala för föremålet. Vi bjuder därefter åt dig, så förmånligt som möjligt, upp till maxbudet. När du lägger budet får du upp en bekräftelseruta där du antingen bekräftar budet eller klickar ”Avbryt” för att återgå till föremålet utan att lägga bud. Du kan bekräfta budet med Enter och avbryta med Esc.
Tänk på att om du lägger bud när det återstår mindre än 1 minut av auktionen så förlängs auktionen så det är 3 minuter kvar. Du kan även lägga bud på plats i visningslokalen.

Vilket belopp kan jag bjuda på nätauktion?

Den första som bjuder på en auktion måste bjuda minst 300 kr. Efter det måste varje budgivare bjuda högre än ledande bud, enligt en så kallad budstege.
Budnivå Intervall

300–999 SEK eller DKK 50 SEK eller DKK
1 000–1 999 100
2 000–4 999 200
5 000–19 999 500
20 000–29 999 1 000
30 000–49 999 2 000
50 000 och uppåt 5 000

Du behöver inte bjuda jämna belopp. Du kan bjuda t.ex. 350 kr eller 9 001 kr så länge det är högre än lägsta tillåtna belopp.
Observera att beloppet du lägger är ett maxbud. Om någon annan lagt ett maxbud på 300 kr kan du lägga ett maxbud på 1 000 kr, och ditt ledande bud blir 400 kr enligt budstegen. Om det inkommer fler bud lägger vår budagent automatiskt högre bud för din räkning, men högst 1 000 kr. Under nätauktionens gång kan du när som helst ändra ditt maxbud. Du lägger då helt enkelt ett nytt, högre eller lägre maxbud. Om du vill sänka ditt maxbud förutsätter det att ditt bud inte har höjts hela vägen upp till din maxnivå. För att sänka ett maxbud lägger du ett nytt bud i auktionen. Du kan aldrig bjuda över dig själv.

Varför förlängdes nätauktionen när jag lade ett bud?

Om du lägger bud när det återstår mindre än 1 minut av en nätauktion så förlängs auktionen så det är 3 minuter kvar. Detta för att ge andra budgivare en chans.

Vad händer om jag blir överbjuden?

I slutskedet av en auktion är det säkrast om du hela tiden följer budgivningen. Tänk på att hela tiden uppdatera sidan så du ser om det inkommit bud på föremålet. Vi skickar även ut e-postmeddelanden om att du blivit överbjuden men kan inte garantera att dessa kommer fram.

Vad kostar det att köpa på Göteborgs Auktionsverk?

Du betalar en köparprovision om 22,5 % inkl. moms samt en slagavgift om 80 kr inkl. moms. För föremål som inte avhämtats inom föreskriven tid debiteras en lageravgift om 50 kr inkl. moms/dag.

Hur fungerar det med utlämning av föremål?

Så snart full betalning är registrerad kan du avhämta den inropade auktionsposten under våra öppettider. Vid utlämning skall kvitto och legitimation uppvisas. Om du beställer transport avhämtas föremålet hos ArtMoves representant på orten. Se en lista med ArtMoves utlämningsställen här.

Hur beställer jag transport?

För transportfrågor vänligen kontakta support@auctionet.com eller 08 – 12 44 99 85 (vardagar 10:00 – 13:00).

När du ropat in ett föremål och betalat fakturan kan du hämta ut föremålet hos oss eller beställa transport med vår samarbetspartner ArtMove enligt de fasta priser som anges på föremålssidan. Transport går endast att beställa till ArtMoves utlämningsställen som finns i listan nedan. Det går också bra att välja ett egen transportör. ArtMoves transportkostnad står angiven på föremålssidan. Du beställer transporten under Mina sidor och en transportbeställning går då automatiskt iväg till ArtMove. Beställda transporter hämtas upp en gång per vecka. Transporten tar normalt en till två veckor.När transporten är framme får du ett mail om uthämtning och föremålet hos ArtMoves representant på den ort du valt.Läs mer om Transport och Leveranstider här.

Postpaket (postförskott) med försändelse av mindre och oömma föremål till orter där ArtMove inte har utlämningsställen beställer du under Mina sidor. Postpaketen hämtas upp en gång per vecka och transporteras till ArtMoves lager för noggrann emballering kan det i värsta fall dröja upp till 3 veckor innan du får ditt föremål. Om du beställer postpaket aviserar Posten och du hämtar där de anger.Läs mer här.

Kan jag beställa försändelse till utlandet?

Ja, vår transportpartner ArtMove skickar inom Europa. Kontakta ArtMove om du har ytterligare frågor om deras tjänst och för att beställa transport till utlandet. E-post mail@artmove.se eller telefon 08-450 44 60.
Tänk på att det är köparens ansvar att se till att föremål inte har belagts med exportförbud. En tumregel är att alla svensktillverkade föremål tillverkade före 1860 kräver ett utförseltillstånd. Läs mer på www.raa.se samt www.jordbruksverket.se för utförsel av CITES-märkta föremål.

Kan ett ombud hämta mina föremål?

Javisst, det går alldeles utmärkt. Se till att personen har med sig fakturanumret och att ombudet kan legitimera sig. Skicka gärna ett mail till Kundtjänst.

Kan jag slå ihop transporten av flera föremål?

På den transport ArtMove erbjuder tillämpas enhetsfrakt, där varje föremål har sin egen transportkostnad. Om du beställer transport för två föremål får du helt enkelt två transportfakturor på respektive belopp.

Enhetsfrakt innebär enklare hantering och gör att man kan hålla lägre priser. Detta innebär att du kan beställa transport så fort du vunnit ett föremål istället för att vänta på att andra auktioner också avslutas. På så vis får du i bästa fall föremålet tidigare, och riskerar inte att behöva betala lageravgift för ett outhämtat föremål.

Förtydligande av uttryck
1 ERICSON, JOHAN (1849-1925)
Enligt vår uppfattning ett originalverk av utfört av nämnd konstnär.
2 ERICSON, JOHAN (1849-1925) Tillskriven
Enligt vår uppfattning troligen ett originalverk utfört av konstnären men utan garanti att så är fallet.
3 ERICSON, JOHAN (1849-1925) Hans ateljé
Enligt vår uppfattning utförd i konstnärens ateljé.
4 ERICSON, JOHAN (1849-1925) Hans efterföljare
Enligt vår uppfattning utförd i konstärens stil, samtida eller senare.
5 ERICSON, JOHAN (1849-1925) Hans art
Enligt vår uppfattning utförd i konstnärens manér men från senare tid.
6 ERICSON, JOHAN (1849-1925) Efter
Utförd av annan konstnär efter ett känt verk av nämnd konstnär.

Till toppen

Fullständiga köpvillkor

Se våra fullständiga köpvillkor här.

Till toppen